Kurser i sociale medier, hjemmesider og e-handel
Ser du dig selv skabe din karriere online – måske inden for webdesign, e-handel eller som SoMe-medarbejder? Kunne du tænke dig at arbejde i marketingafdelingen – eller få ansvaret for online-tilstedeværelsen for din arbejdsplads? Så er et eller flere kurser inden for web, e-handel og sociale medier gode at få på CV’et.
Kurserne er for dig, der arbejder eller kunne tænke dig at arbejde med e-handel, online markedsføring eller de sociale medier. Typisk vil din rolle være salgsassistent, receptionist, administrativ medarbejder eller lignende, hvor du får ansvaret for virksomhedens online-tilstedeværelse som en del af din jobbeskrivelse.
Online synlighed er vigtigt
For at opbygge og øge din synlighed er det i dag altafgørende, at du kan findes online. Det kan være via en hjemmeside, blog, sociale medier m.m. Samtidig er det oplagt at indtænke en række digitale tiltag og strategier, som kan skabe trafik til dit websted og dermed øge dit kundeflow og salg.
Internettets betydning for virksomhedernes succes bliver hele tiden større – og vi skal løbe stadigt hurtigere for at følge med. Kampen om kundernes gunst står på at have en optimeret hjemmeside, den funktionelle webshop og altid opdaterede profiler på de sociale medier.
Nogle medarbejdere arbejder 100 % med online-markedsføring, mens andre har det som en del af deres samlede arbejdsopgave. Kurserne i web, e-handel og sociale medier er kurser, som kan give dig den grundlæggende viden om online-tilstedeværelse – og kan være med til at afklare, om online-marketing eller webdesign er en karrierevej, du skal satse på.
Jobbene inden for e-handel, online-marketing, webdesign og de sociale medier bliver stadig flere – og kompetencerne, du skal have for at kunne bestride disse job, kan være alt fra at oprette og vedligeholde en hjemmeside eller en profil på et socialt medie til at lægge en e-strategi og markedsføre virksomheden gennem online-annoncering.
Hjemmeside kursus med fokus på kunderne
Når du skal opbygge dit website er det vigtigt både at indtænke brugerne samt have styr på de tekniske krav til hjemmesidens opbygning, så søgemaskinerne kan finde din hjemmeside.
På flere af vores kurser får du en introduktion og gode råd til webdesign, ligesom du kan blive introduceret for forskellige CMS-systemer, fx wordpress. At lave en ny hjemmeside kræver et godt indblik i teksters opbygning, grafik, links m.m. Samtidig er det vigtigt at indtænke en tydelig webstruktur, så brugerne let kan finde rundt på din nye hjemmeside.
Søgemaskineoptimerede tekster - SEO tekster - er også et emne, som vi berører på flere af vores kurser. Her lærer du at lave gode overskrifter, der matcher brugernes søgninger. Af kursusemner kan du bl.a. lære om:
- Opbygning og videreudvikling af virksomhedens website.
- Billedredigering
- Tekstforfatning til internettet
- E-administration og betalingssystemer
- E-strategi
- Valg af marketingkanaler
- Digital profilering
- Online-kundeservice og -rådgivning
Online markedsføring via sociale medier
Online marketing er et vigtigt element til at skabe synlighed til din virksomhed eller produkt. Nogle af markedsføringskanalerne kan fx være Google, Bing, Facebook, Instagram, Snapchat m.fl.. For nogle virksomheder er online synlighed og digital markedsføring en så vigtig del, at de har ansat en social media manager til kun at varetage dette område.
Via vores kurser kan du blive bedre til at skabe synlighed online. Her kan du bl.a. lære om:
- Anvendelse af sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden
- Kundeanalyse og e-strategi
- E-markedsføring og reklameindsats
- Nye kunder via viral markedsføring
Som virksomhed kan du få mange nye kunder og øge omsætningen, hvis du formår at opbygge dit website godt og markedsføre dig via sociale medier. Lad os hjælpe dig. Tilmeld dig et af vores mange kurser og fyld din værktøjskasse med nye kompetencer og viden.