Toggle navigation
IT-1920x315_(1)

E-markedsføring og reklameindsats

Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Kort fortalt om kurset

Deltageren kan varetage det administrative arbejde med e-markedsføring og reklameplacering på onlinemedier. På kurset arbejdes med søgeord og onlinebesøgsdata til brug ved udarbejdelse af generel e-markedsføringsplanlægning og e-annonceringskampagner, herunder markedsføringsmuligheder med blogs, bannere, affiliate m.m..

Hold

Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 19
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 23
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
23-10-2024
E-markedsføring og reklameindsats
2 dage Fjernundervisning

Om forløbet

Kursus i online annoncering

Synes du ikke helt, I har retning på det, I laver i jeres markedsføring og annoncering? På dette kursus lærer du at arbejde med e-markedsføring og reklameplacering på forskellige onlinemedier. På kurset får du indblik i det basale om SEO og onlinebesøgsdata, så du kan bruge det i planlægningen af jeres e-markedsføring og onlineannoncering, herunder blogs, bannere og affiliate-kampagner.

Kursets indhold

  • Hvad er en strategi?
  • E-strategi og e-kommunikation
  • Paid, owned og shared media
  • SEO-tekstforfatning
  • Annonceplatforme og køb af digital reklame
  • Blogging
  • Måling af din marketingindsats med online-besøgsdata

Antal kursusdage

2 dage.

Info om fag
45953 - E-markedsføring og reklameindsats

Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der dagligt arbejder med salg og service samt kommunikation og markedsføring.

Beskrivelse: Med udgangspunkt i firmaets e-strategi, kan deltageren styrke virksomhedens markedsføringsindsats med reklameplacering på onlinemedier. Deltageren kan målrette markedsføringen via oprettelsen/placeringen af websites indeholdende søgeord, link fra referencer og interesseforums i forhold til specifikke tilbud eller nyheder som bliver præsenteret på Internettet.

Deltageren kan ligeledes styrke virksomhedens markedsføringsindsats i forhold til at udarbejde reklamemateriale til enkelte e-kampagner, som skal indrykkes i de trykte reklamemedier.

Deltageren kan generere og behandle online besøgsdata og udarbejde forslag til justering af virksomhedens markedsføringsplaner.

Fagnummer: 45953 E-markedsføring og reklameindsats Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 416,00 Uden for målgruppe: DKK 1.329,90