Toggle navigation
Læreplads

Læreplads

2-årigt forløb inden for kontor, handel eller butik.

Valgfagsskema - Convenience

Valgfagsskema-Convenience
Som elev inden for 'Convenience' kan du vælge mellem flere forskellige valgfag.

På detailspecialet convenience er følgende fag obligatoriske for elever på Aalborg Handelsskole:

  • Koncept, Salg og Drift - modul 1 (2 uger)
  • Markedsføring, Salg og Lagerstyring - modul 2 (2 uger)
  • Økonomi, vareeksponering og event - modul 3 (2 uger)
  • Den gode fagprøve (1 uge)

Som en del af uddannelsen til 'Convenience' kan du vælge 3-5 valgfag.

Er du Convenience uden profil kan du vælge op til tre valgfag.
Er du Convenience med profil kan du vælge op til fem valgfag.

Du tilmelder dig dine valgfag via formularen nederst på siden. 

Uddannelsen afsluttes med en fagprøve. Fagprøven består af et skriftlig projekt, som tager udgangspunkt i en konkret problemstilling fra din virksomhed. Omfanget af fagprøven er 15 til 20 sider ekskl. bilag. Fagprøven skal perspektiveres til en mundtlig eksamen, som foregår ved brug af IT-værktøjet Adobe Connect eller fremmøde på Aalborg Handelsskole.

Valgfag

Præsentationsteknik er et fag hvor du skal arbejde med at kunne lave en præsentation og stille dig op foran andre mennesker. Det kan både være relateret til bl.a. afdelingsmødet i din virksomhed, jobsamtalen og til din fagprøve. Du lærer om kommunikationskanaler, at give og modtage feedback, kropssprog, mimik og meget andet, der gør dig sikker på din fremtræden.

Dette kursus er opdelt i følgende hovedemner:
  • Opbygning af en præsentation 
  • Kommunikationskanaler 
  • Av-midler 
  • Adfærd 
  • Feedback 
Hvert hovedemne er opdelt i en række underemner.

Ugen igennem skal du forventet at lave 2 præsentationer du skal lave for klassen. 
Dette modul omhandler kundens rejse i forbindelse med din virksomhed og køb af jeres produkter på de digitale platforme. Vi arbejder med den digitale kunderejse i et bredt perspektiv, set i forhold til kundens oplevelse før, under og efter købet. 

I løbet at ugen arbejder vi med følgende emner: 
  • Begrebet "kunderejse", herunder touch- og painpoints.  
  • Nye trends og tendenser i forhold til optimering af kundens digitale rejse.  
  • Brugervenlighed og oplevelser på de digitale platforme 
  • Relationsopbygning og kundeloyalitet 
  • Behandling af kundedata/Kort om GDPR
Ugen igennem vil der være øvelser der kobler teori og praksis.
Digital salgsoptimering er et fag, der sætter fokus på optimeringen af den online omsætning. Emnerne spænder over CRM-systemer, loyalitetsprogrammer og værktøjer til optimering af konvertering mm. Dermed kommer eleven til at dykke ned i hvor der med diverse digitale løsninger kan optimeres i virksomheden.

Emner:
  1. Økonomi (Salgsbudget, målsætninger priskalkulation)
  2. CRM (Understøttelse af salg, databaseret kundeservice, GDPR)
  3. Kundetyper (ABC-analysen i kundeperspektiv)
  4. Loyalitetsprogrammer (de stores loyalitetsprogrammer og egen virksomhed)
  5. Analyse og optimering
Du arbejder med drift af webshop i form af forsyningskæden, oprettelse af produkter på sitet, ordreoprettelse, søgemaskineoptimering, salgsoptimering på sitet og kundeservice i form af arbejde med at kommunikere professionelt, kendskab til de forskellige platforme man kommunikerer på, CRM, returneringer og klager.

Gennem kendskab til testmuligheder, markedsføringsplan og aftersale kan du skabe dig et helhedsbillede af virksomhedens aktiviteter, og tænke det ind i det daglige arbejde. Du klædes desuden på til at kunne varetage ordrebehandling, kundehenvendelser, reklamationer og returprocesser, og svare professionelt og i kontekst til kundens historik.

Du kommer bl.a. igennem følgende emner:
  • Introduktion til e-commerce drift 
  • Produktets rejse 
  • Verdens bedste servicemedarbejder 
  • Kundens oplevelser 
  • Bag kulissen
Ugen igennem vil der være øvelser der kobler teori og praksis.
Du arbejder med vigtigheden af hvilke faktorer, der har indflydelse på bundlinjen og den værdiskabelse indkøb skaber for virksomheden. Du får kendskab til arbejdsfordelingen imellem operationelt og strategisk indkøb og til de forskellige systemer der kan bruges i indkøbets faser og få fokus på, hvordan bundlinjen er sammensat og hvordan indkøb er en værdiskabelse for din virksomhed.  
 
Du kommer bl.a. igennem følgende emner: 
  • Forskellen på B2B-og B2C indkøb 
  • Indkøbets niveauer 
  1. Operationelt 
  2. Taktisk 
  3. Strategisk
  • Digital forhandling 
  • Excel 
  1. Vare -og leverandør håndtering og sortering
  • Digitale indkøbstrends
 Ugen igennem vil der være øvelser der kobler teori og praksis. 

Valgfagsskema for convenience

Kontaktoplysninger
* fx 201198-1363
*
*
*
*
Virksomhedsoplysninger
*
*
*
Valgfrie specialefag
* Alle nedenstående valgfag er valgfrie og hver på 1 uges varighed. Er du salgsassistent uden profil kan du vælge ét valgfag.
Er du Salgsassistent med profil kan du vælge op til tre valgfag.

Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og betingelser.
Find din afdeling