Toggle navigation

Anvendelse af sociale medier i virksomheden

Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Kort fortalt om kurset

Efter kurset kan du anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Du kan formulere tekst og anvende billeder med det mål at fasholde og tiltrække kunder i virksomheden. Du kan bidrage til udvikling af e-koncept og har kendskab til lovmæssige krav.

Hold
Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 9
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 12
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
01-04-2022
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
3 dage Daghold
01-04-2022
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
3 dage Fjernundervisning
Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 16
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
17-05-2022
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
3 dage Fjernundervisning
Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 22
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - Salg og Markedsføring - uge 26
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
07-10-2022
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
3 dage Fjernundervisning
22-11-2022
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
3 dage Fjernundervisning
6 hold er skjult, klik her for at vise alle
Om forløbet

Markedsfør din virksomhed via sociale medier

Kurset er for dig, som ønsker at fokusere mere på sociale medier. På kurset lærer du at markedsføre og brande din virksomhed på sociale medier som fx Facebook, instagram og LinkedIn. Du introduceres til forskellige værktøjer og tjenester, som gør det let for dig at vælge og kommunikere til den rette målgruppe. 

Du får også indblik i den digitale kunderejse, så du kan spotte touch-punkter online, hvor du kan påvirke dine følgere på deres rejse mod et køb. Du får også en introduktion til de væsentligste love, du skal kende i arbejdet med de sociale medier – fx brug af billeder og videoer – og hvordan du formulerer konkurrencer, som lever op til forbrugerombudsmandens fortolkning af loven.

Kursets indhold

  • Kort introduktion til de vigtigste sociale medier - hvad er de for nogle og hvad kan de?
  • Forskellen på branding og marketing
  • Storytelling
  • Målgruppevalg og segmentering
  • Den digitale kunderejse og touch-punkter i kundens rejse
  • Formulering af tekster og anvendelse af billeder til sociale medier
  • Konceptudvikling
  • Influencermarketing
  • Udvalgte Google-værktøjer
  • Lovmæssige krav vedr. sociale medier, herunder forbrugerombudsmandens rolle og afgørelser ift. fx delinger og konkurrencer på Facebook og Instagram, markedsføringsloven, ophavsretsloven (billeder og videoer) og GDPR

Antal kursusdage

3 dage.

Info om fag

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med markedsføring, kommunikation og kunderådgivning via sociale medier i virksomheden.

Beskrivelse: Deltageren kan anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Deltageren kan formulere tekst, anvende billeder, konkurrencer, storytelling og andre midler på de sociale medier, til at kommunikere med virksomhedens kunder, leverandører og andre interessenter. Deltageren kan anvende sociale medier til målrettet at fastholde og tiltrække kunder, samt udbygge kundeloyalitet i virksomheden. Deltageren kan medvirke ved udvikling af virksomhedens e-koncept og kan anvende sociale medier, der understøtter virksomhedens e-strategi. Deltageren kender lovmæssige krav ved brug af sociale medier, herunder GDPR.

Fagnummer: 49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 384,00 Uden for målgruppe: DKK 1.712,45