Toggle navigation
Kurser i salg og markedsføring

Kurser i salg og markedsføring

Med fokus på online salg, service, kundekontakt m.m.

Online salg og sociale medier

Anvendelse af sociale medier i virksomheden
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 2 hold
Næste startdato: 17-11-2023
Billedredigering i medarbejderens jobfunktion
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 2 hold
Næste startdato: 06-11-2023
Digital handel
6 ugers jobrettet
Se 1 hold
Næste startdato: 23-10-2023
Varighed: 28 dage
E-administration og betalingssystemer
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 2 hold
Næste startdato: 10-11-2023
E-markedsføring og reklameindsats
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 2 hold
Næste startdato: 25-10-2023
Grafik og tekster til virksomhedens webside
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Se 2 hold
Næste startdato: 02-11-2023
Grundlæggende videooptagelse og redigering
Se 1 hold
Næste startdato: 01-05-2023
Varighed: 2 dage
Kundeanalyse og e-strategi
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 2 hold
Næste startdato: 27-10-2023
Nye kunder via viral markedsføring
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 2 hold
Næste startdato: 15-11-2023
Online kundeservice og -rådgivning
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 4 hold
Næste startdato: 02-10-2023
Opbygning af virksomhedens website I
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 1 hold
Næste startdato: 08-11-2023
Varighed: 2 dage
Sociale medier som kommunikationskanal i detail
Garantikursus
Regional positivliste
Se 1 hold
Løbende optag
Søgemaskineoptimering af digital kommunikation
6 ugers jobrettet
Se 1 hold
Næste startdato: 14-11-2023
Varighed: 1 dag
Tekster til nettet - formulering og opbygning
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Se 2 hold
Næste startdato: 31-10-2023
Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering
Garantikursus
Regional positivliste
Se 1 hold
Løbende optag
Valg af markedsføringskanal
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Se 2 hold
Næste startdato: 23-10-2023
1 kurser er skjult - tryk her for at vise dem

Kurser i online salg og sociale medier

Salg flytter hver dag mere og mere online – og man siger, at selv de, der handler i fysiske butikker, i forvejen har researchet det produkt eller den service online, som de vil købe i den fysiske butik. Når beslutningen om køb flytter online, må virksomhederne også være til stede online i alle trin af købernes beslutningsproces – også kaldet kunderejsen.

Vil du arbejde med online salg og de sociale medier, finder du her en lang række kurser inden for netop disse discipliner. Kurserne kan sammensættes, så du primært fokuserer på online salg eller på pleje af potentielle og eksisterende kunder på de sociale medier – alt efter din interesse.

I dag er det ikke nok at have en webshop for at have succes med onlinesalg. Du skal dele ud af tips og tricks om brugen af dit produkt eller service. Du skal konstant søgeordsoptimere og forbedre funktionerne i webshoppen for at få en god placering på søgemaskinerne. Annonceringsmulighederne på internettet bliver hele tiden flere og flere – og det kan kræve en e-strategi at holde retningen i det, virksomheden gør online.

Kurserne i online-salg er for dig, som arbejder med eller kan se dig selv arbejde med e-handel eller med de sociale medier. På kurserne får du et kig på forskellige aspekter af online-handel, så du bliver klogere på, om du vil i den ene eller den anden retning. Er du solo-selvstændig eller partner i en mindre virksomhed er kurserne også et godt valg, da du jo så typisk har ansvaret for både online-salget og din virksomheds tilstedeværelse på de sociale medier.

Få skærpet din viden om salg online - og få succes online

Online-salg og arbejdet med de sociale medier kræver viden om mange discipliner. Måske brænder du for det strategiske med for eksempel at lægge en e-strategi, måske skal du have opbygget en webshop og har brug for viden om betalingssystemer til web – eller måske du er kundeservicemedarbejder med ansvar for at besvare henvendelser på de sociale medier. Karrieremulighederne er mange – og du kan sammensætte lige netop den ”pakke”, der giver din rygsæk det indhold, der skal til, for at du kan bidrage til en virksomheds succes online.

Tag for dig af de mange kurser inden for online-salg og sociale medier. Der er så meget spændende at dykke ned i, fx:

  • Grafik og tekst til virksomhedens website
  • Billedredigering
  • Nye kunder via viral markedsføring
  • Tekstforfatning til internettet
  • E-administration og betalingssystemer
  • E-strategi
  • Salg og marketing
  • Kundeanalyse og e-strategi
  • Anvendelse af sociale medier i virksomheden
Kursernes varighed er fra 1-30 dage. Typisk varer kurserne 1-3 dage, men du kan også vælge et længerevarende forløb, hvor du lærer om forskellige emner relateret til online-salg og sociale medier.

Målgruppe

Kurserne inden for online salg og sociale medier er for dig, der arbejder eller kunne tænke dig at arbejde med online markedsføring eller de sociale medier. Typisk vil din rolle være webansvarlig, salgsassistent, marketingkoordinator, grafiker, kundeservice- eller administrativ medarbejder, hvor du får ansvaret for virksomhedens online-tilstedeværelse.

Andre relevante kurser

Arbejder du med online-salg og sociale medier, vil du også kunne forbedre dine kompetencer med kurser inden for fx IT, sprog og kommunikation.

Undervisere
Tina Da Silva
Underviser
Du møder mig, hvis du vælger at læse Afsætning eller tage et kursus inden for bl.a. Digital Handel og Grundlæggende administration. Du får mig måske også at kende, hvis du vælger et kort kursus inden for marketing og kommunikation, da det også er min store passion. Ligeledes er jeg en del af det team, som underviser på uddannelsesspecifikt fag – også kaldet SIMU.

Jeg underviser i håb om at kunne give dig en ’aha’-oplevelse, mens du er under uddannelse eller på kursus. For mig er det vigtigt, at du møder undervisning, som er så tæt på den virkelighed, du skal ud for at bruge din nye viden i – og at det, du lærer, derfor kan bruges i praksis. Du får i mig en underviser med mange års praktisk erfaring fra private B2B- og B2C-virksomheder - og fra det offentlige, hvor jeg har haft et ben inden for både det kommunale og det regionale. Derfor er min undervisning fyldt med eksempler fra det virkelige liv – og kommer du med noget erfaring fra tidligere eller nuværende arbejdspladser, er det min fornemste opgave at få det sat i spil på klassen – eller i dine opgaver, du løser som online-kursist.