Kurser i detailhandel og service
At være en god sælger betyder også, at du har redskaber til at håndtere en potentiel konflikt med en kunde, som måske kommer med en reklamation. Den gode sælger sætter også mål for sin egen succes. Lær hvordan du bliver bedre til at sælge og yde en fantastisk service over for dine kunder i detailhandlen.
Mange tror, at man enten er en dygtig sælger eller ikke. Eller at man er født til at yde god service. De tager (delvist) fejl, da både salg, service, mersalg og konflikthåndtering kan læres. Så arbejder du i detailhandlen – og synes du, du godt kan gå lidt kold i en salgssituation eller i håndteringen af en sur kunde (eller kollega), så er du landet det rette sted.
Bliv dygtigere til at sælge og yde kundeservice i detailhandlen
Du kender det fra dig selv – der er butikker, hvor du kun sætter din fod én gang. Nemlig de butikker, hvor du fik en dårlig oplevelse, fordi salgsmedarbejderen ikke var til stede eller servicen var dårlig. Med ny viden kan du og dine kolleger blive skarpere på at sælge og servicere kunderne i jeres butik.
Kurserne er også for dig, som gerne vil have en fremtid med salg og kundeservice.
Hvad tænker du om at lære:
- Fastsættelse af mål for dit personlige salg
- Mersalg
- Kommunikation og konflikthåndtering
- Kundekommunikation
- Salgsteknik?
Kursernes varighed er fra 1-30 dage. Typisk varer kurserne 1-3 dage, men du kan også vælge at sammensætte et længerevarende forløb med de emner, som har din interesse.
Målgruppe
Kurserne inden for detailhandel og service er for dig, der arbejder eller kunne tænke dig at arbejde i en detailbutik. Typisk vil din rolle være salgsassistent, butikschef, receptionist eller kundeservicemedarbejder.
Andre relevante kurser
Arbejder du med detailhandel, vil du også kunne forbedre dine kompetencer med kurser inden for fx e-handel, sprog og kommunikation.