Kurser i salg og markedsføring

Kurser i salg og markedsføring

Med fokus på online salg, service, kundekontakt m.m.

Detailhandel og service
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 6 hold
Næste startdato: 25-10-2021
Varighed: 3 dage
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Se 6 hold
Næste startdato: 18-11-2021
Varighed: 1 dag
Mersalg i kundekontaktfunktioner
Regional positivliste
Se 3 hold
Næste startdato: 17-11-2021
Varighed: 1 dag
3 kurser er skjult - tryk her for at vise dem

Kurser i detailhandel og service

Salg kan læres. God service kan føre til mersalg. Og uanset om du synes, salg er det fedeste i verden – eller det sværeste, kan du lære noget ved at tage et kursus inden for salg og service i detailhandlen.

At være en god sælger betyder også, at du har redskaber til at håndtere en potentiel konflikt med en kunde, som måske kommer med en reklamation. Den gode sælger sætter også mål for sin egen succes. Lær hvordan du bliver bedre til at sælge og yde en fantastisk service over for dine kunder i detailhandlen.

Mange tror, at man enten er en dygtig sælger eller ikke. Eller at man er født til at yde god service. De tager (delvist) fejl, da både salg, service, mersalg og konflikthåndtering kan læres. Så arbejder du i detailhandlen – og synes du, du godt kan gå lidt kold i en salgssituation eller i håndteringen af en sur kunde (eller kollega), så er du landet det rette sted.

Bliv dygtigere til at sælge og yde kundeservice i detailhandlen

Du kender det fra dig selv – der er butikker, hvor du kun sætter din fod én gang. Nemlig de butikker, hvor du fik en dårlig oplevelse, fordi salgsmedarbejderen ikke var til stede eller servicen var dårlig. Med ny viden kan du og dine kolleger blive skarpere på at sælge og servicere kunderne i jeres butik.

Kurserne er også for dig, som gerne vil have en fremtid med salg og kundeservice.

Hvad tænker du om at lære:

  • Fastsættelse af mål for dit personlige salg
  • Mersalg
  • Kommunikation og konflikthåndtering
  • Kundekommunikation
  • Salgsteknik?

Kursernes varighed er fra 1-30 dage. Typisk varer kurserne 1-3 dage, men du kan også vælge at sammensætte et længerevarende forløb med de emner, som har din interesse.

Målgruppe

Kurserne inden for detailhandel og service er for dig, der arbejder eller kunne tænke dig at arbejde i en detailbutik. Typisk vil din rolle være salgsassistent, butikschef, receptionist eller kundeservicemedarbejder.

Andre relevante kurser

Arbejder du med detailhandel, vil du også kunne forbedre dine kompetencer med kurser inden for fx e-handel, sprog og kommunikation.

Undervisere
Tina Da Silva
Underviser
Du møder mig, hvis du vælger at læse Afsætning eller tage et kursus inden for bl.a. Digital Handel og Grundlæggende administration. Du får mig måske også at kende, hvis du vælger et kort kursus inden for marketing og kommunikation, da det også er min store passion. Ligeledes er jeg en del af det team, som underviser på uddannelsesspecifikt fag – også kaldet SIMU.

Jeg underviser i håb om at kunne give dig en ’aha’-oplevelse, mens du er under uddannelse eller på kursus. For mig er det vigtigt, at du møder undervisning, som er så tæt på den virkelighed, du skal ud for at bruge din nye viden i – og at det, du lærer, derfor kan bruges i praksis. Du får i mig en underviser med mange års praktisk erfaring fra private B2B- og B2C-virksomheder - og fra det offentlige, hvor jeg har haft et ben inden for både det kommunale og det regionale. Derfor er min undervisning fyldt med eksempler fra det virkelige liv – og kommer du med noget erfaring fra tidligere eller nuværende arbejdspladser, er det min fornemste opgave at få det sat i spil på klassen – eller i dine opgaver, du løser som online-kursist.