< Tilbage

Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen

Kort fortalt

Deltageren kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering. Deltageren kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.

Aktuelle hold
Løbende optag
AMU fjernundervisning - 2. halvår 2021
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
18-11-2021
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
1 dag Daghold
Løbende optag
AMU fjernundervisning - 1. halvår 2022
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
18-02-2022
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
1 dag Fjernundervisning
18-02-2022
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
1 dag Daghold
23-03-2022
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
1 dag Fjernundervisning
23-03-2022
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
1 dag Daghold
3 hold er skjult, klik her for at vise alle

Lær om kunders adfærd og konflikthåndtering

Synes du, du ofte står i en vanskelig situation i butikken med en sur kunde, som spreder negativ energi? Og kan du se, det måske handler om manglende forventningsafstemning? På dette kursus bliver du som salgsansat klædt på til at spotte forskellige kundetyper, og hvordan disse tackles for at sikre netop den kundeservice, som de forventer. Du får indblik i en række nyttige teknikker til at håndtere konflikter med vanskelige kunder i forskellige salgssituationer. Du bliver på den måde i stand til at arbejde med de hindringer, der kan påvirke dit salg negativt.

Kursets indhold

  • Teknikker til konflikthåndtering
  • Kropssprogets betydning
  • Konstruktive kommunikationsværktøjer, herunder konflikttrappen og op-/nedtrappende sprog
  • Forskellige kundetyper - hvordan skal de tackles?
  • Dine egne styrker og begrænsninger i konflikthåndtering
  • Assertiv kommunikation

Antal kursusdage

1 dag.

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Beskrivelse: Salgsmedarbejderen kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.

Salgsmedarbejderen kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.

Salgsmedarbejderen kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.

Salgsmedarbejderen kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.

Salgsmedarbejderen kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.

Fagnummer: 45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 126,00 Uden for målgruppe: DKK 716,50
Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og betingelser.
Pris
AMU-pris:
DKK 126,00
Uden for AMU-målgruppe:
DKK 716,50
Fjernundervisning (uden for AMU-målgruppe):
DKK 682,90