Toggle navigation
Kommunikation-1920x315_(1)

Virksomhedskommunikation med e-mail

Garantikursus
6 ugers jobrettet
Regional positivliste
Kort fortalt om kurset

Efter uddannelsen kan deltageren i forbindelse med varetagelse af administrative funktioner løse skriftlige kommunikationsopgaver via e-mail både internt og eksternt i virksomheden, så de fungerer på mediets præmisser og i overensstemmelse med virksomhedens profil og sprogpolitik.

Hold

Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 44
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 48
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 4
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 9
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
26-02-2025
Virksomhedskommunikation med e-mail
2 dage Fjernundervisning
26-02-2025
Virksomhedskommunikation med e-mail
2 dage Daghold
Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 13
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 18
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
Løbende optag
AMU-online - HR og Kommunikation - uge 22
Fjernundervisning Garantikursus Åbent Læringscenter
3 hold er skjult, klik her for at vise alle
Kurset består af følgende AMU-fag
46486 - Virksomhedskommunikation med e-mail

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til deltagere i den administrative funktion, der arbejder eller skal arbejde med skriftlige kommunikationsopgaver via e-mail over for fx kunder, borgere, leverandører og samarbejdspartnere.

Beskrivelse: Deltageren kan i forbindelse med varetagelse af administrative funktioner løse skriftlige kommunikationsopgaver via e-mail både internt og eksternt i virksomheden på en måde, så de fungerer på mediets særlige præmisser og i overensstemmelse med virksomhedens profil eventuelt i forhold til virksomhedens sprogpolitik.

Deltageren har desuden forståelse for e-mailen som medie og har kendskab til, hvordan opsætningen og sproget i e-mailen adskiller sig fra det klassiske brev, og hvordan læsemønsteret for e-mails adskiller sig fra læsemønsteret for trykte tekster.

Endvidere kender deltageren normerne for godt sprog i e-mailen og er derfor bevidst om nødvendigheden af at skrive et skriftsprog, der matcher mediet. Endelig er deltageren bevidst om, at den gode og professionelle e-mail ud af huset er en vigtig del af virksomhedens ansigt udadtil.

Fagnummer: 46486 Virksomhedskommunikation med e-mail Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 416,00 Uden for målgruppe: DKK 1.329,90