Toggle navigation
Salg-markedsfoering-1920x315_(1)

Anvendelse af forhandlingsteknik i detailhandlen

6 ugers jobrettet
Kort fortalt om kurset

Efter uddannelsen kan deltageren gennemføre forhandlinger med kunder i salgssituationer, med leverandører i indkøbssituationer samt anvende forhandlingsteknikker til at skabe varige kunde- og leverandørforhold.

Hold
15-09-2022
Anvendelse af forhandlingsteknik i detailhandlen
2 dage Daghold
Om forløbet

Forhandlingsteknik - succesfulde forhandlinger

Succesfulde forhandlinger kommer ikke af sig selv. Det kræver tid, træning og indsigt i forhandlingens mange faser at få det lille forspring. Få værktøjerne til at skabe resultater.

På kurset i forhandlingsteknik får du de grundlæggende forhandlingsteknikker ind under huden. Du får kendskab til værktøjer og teknikker samt får viden om, hvilke forhandlingsstile og modeller, du med fordel kan bruge i forskellige handlingssituationer.

Indhold

  • Forhandlerens forberedelse
  • Valg af forhandlingsmetode og stil
  • Forhandlingens faser og faldgruber
  • Gennemslagskraft og spørgeteknikker
  • Indvendinger og konflikthåndtering
  • Tips og tricks i forhandlingen

Dit udbytte

Forhandlingsteknik handler om forberedelse, faglighed og is i maven. Med de rette værktøjer møder du op til forhandling med det lille forspring, som gør en forskel.

Du får god viden om konflikthåndtering og kommunikation og lærer at gennemskue forhandlingssituationen, så du kan vælge den forhandlingsmodel, der giver dig det bedste resultat.

Du får mulighed for at afprøve teori og værktøjer, når relevante og interessante cases gennemgås og øves i praksis.  

Målgruppe

Kurset er for dig, der har behov for teknikker til at gennemføre forhandlinger med kunder i salgssituationer og med leverandører i indkøbssituationer samt ønsker forhandlingsteknikker til at skabe varige kunde- og leverandørforhold.
Info om fag

Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til medarbejdere og iværksættere inden for detailhandlen.

Beskrivelse: Deltageren kan gennemføre forhandlinger med kunder i salgssituationer eksempelvis med afsæt i virksomhedens idé og profil samt salgs- og servicepolitik med det formål at skabe langvarige kundeforhold og på sigt øget omsætning og indtjening.

Deltageren kan planlægge og gennemføre forhandlinger med leverandører i forbindelse med indkøbssituationen med det formål at skabe langvarige leverandørforhold og på sigt øget omsætning og konkurrencedygtige indkøbsbetingelser.

Deltageren kan identificere forhandlingssituationen dens faser og kan anvende forhandlingsteknikker i serviceprocesser.

Fagnummer: 40338 Anvendelse af forhandlingsteknik i detailhandlen Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 256,00 Uden for målgruppe: DKK 1.218,30