Mobile gåder
Et projekt, der skal øge antallet af tidligt indgåede uddannelsesaftaler indenfor kontoruddannelsens specialeretninger.
Projektperiode
1. juni 2025 – 31. maj 2027
Projektpartnere
Aalborg Handelsskole (projektholder), EUC Nord, EUC Nordvest og Frederikshavn Handelsskole.
Projektbudget
693.000 kr.
Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag (AUB) 100%
Egenfinansiering 0%
Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag (AUB) 100%
Egenfinansiering 0%
Projektmål og målgruppe
Det er projektets formål at øge antallet af tidligt indgåede uddannelsesaftaler på kontoruddannelsens specialeretninger. Projektet tager afsæt i den succes, partnerne har haft ved at anvende et saml-selv escape room på studiemesser, osv. Via gamification har vi kunnet få eleverne interesseret i kontoruddannelsen på en sjov og uformel måde. Dog er disse escape rooms plads- og ressourcekrævende både ift. transport og opsætning. Derfor vil vi med dette projekt bygge videre på konceptet ved at udvikle et sæt mobile gåder, som en enkelt person nemt kan transportere, opsætte og bemande, eksempelvis ifm. vejledning, lærepladssøgning, osv. Gåderne skal være skalérbare, så de kan bruges til forskellige mål- og aldersgrupper.
Projektets målgruppe er elever fra alle partnerskolerne og på sigt elever fra alle andre interesserede skoler.
Projektets målgruppe er elever fra alle partnerskolerne og på sigt elever fra alle andre interesserede skoler.
Projektaktiviteter
- Udvikling af et sæt gåder, der skal bruges både på uddannelsesmesser, ifm. vejledning og lærepladssøgning og også ved brobygning ift. mulige kommende elever.
- Afprøvning og evaluering af de mobile gåder.