Kontoruddannelsens identitetsrejse
Et projekt, der via fysiske rammer skal synliggøre kontoruddannelsens identitet og indhold, så det bliver lettere for elever at gennemskue, om det er det rette valg for dem.
Projektperiode
1. oktober 2024 – 31. december 2026
Projektpartnere
Aalborg Handelsskole (projektholder) og Frederikshavn Handelsskole.
Projektbudget
575.00 kr.
Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag (AUB) 100%
Egenfinansiering 0%
Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag (AUB) 100%
Egenfinansiering 0%
Projektmål og målgruppe
Det er projektets formål at synliggøre kontoruddannelsen via fysiske rammer og involvering af hovedforløbselever, så grundforløbselever bliver bevidste om, hvad den indeholder. Der skal fokus på artefakter, begreber, jobfunktioner, mv., der skal vise et billede af en spændende uddannelsesvej og fremtidig levevej. Der vil være fokus på fysisk indretning af lokaler, ung-til-ung oplæg og sparring samt gamification.
Projektets målgruppe er elever på grundforløb, der endnu ikke har valgt speciale samt HHX-elever, der fravælger en videregående uddannelse direkte efter gymnasiet. Brobygningselever fra folkeskolen vil også være en del af målgruppen.
Projektets målgruppe er elever på grundforløb, der endnu ikke har valgt speciale samt HHX-elever, der fravælger en videregående uddannelse direkte efter gymnasiet. Brobygningselever fra folkeskolen vil også være en del af målgruppen.
Projektaktiviteter
- Design og montering af identitetsskabende fysiske rammer, der skal
- Udvikling af et ung-til-ung koncept, hvor hovedforløbselever og deres praktikvirksomheder bliver involveret i synliggørelsen af kontoruddannelsen for de yngre elever, både via fysiske oplæg og video.
- Udarbejdelse af en konceptbeskrivelse, der deles med øvrige skoler og relevante netværk.