Aktuelle hold
01-11-2021
Salg og marketing
24 dage Daghold
07-03-2022
Salg og marketing
24 dage Daghold
07-03-2022
Salg og marketing
24 dage Fjernundervisning

Lær om profilering og salgsteknikker

Overvejer du nyt job inden for salg og marketing? Eller skal du have boostet dine kompetencer inden for disse områder?

På dette kursus kommer du igennem de  vigtigste faser i salgsarbejdet. Du bliver klædt på til at tage de første steps inden for kommunikation, salg og service, du får kendskab til konkrete salgsteknikker, og du får viden om at afslutte et salg, så du opnår succes med dine kunder.

Du lærer

  • at spotte forskellige kundetyper og tilpasse dialogen efter dem
  • at tænke salg som en proces
  • at kommunikere meningsfuldt med kunder og kollegaer

Desuden får du teori og værktøjer til kommunikation og brug af virksomhedens digitale profilering, herunder sociale medier, så du får skabt en platform for udvikling af salget.

Kurset er et mix af teori og praktiske øvelser, så du får konkrete værktøjer at arbejde videre med.

Kursets indhold

Kurset bestå af tre moduler.

Modul 1: Salg og service i kundekontaktfunktionen (8 dage)

Du bliver klædt på til de første steps inden for salg og kundeservice og giver dig redskaber til dialog og kommunikation med kunder.   

  • Kundetilpasset samtaleteknik, herunder identificering af forskellige kundetyper
  • Lytte- og spørgeteknikker
  • Kommunikationsmodeller til kulturmødet mellem kunden og dig selv
  • Målrettet situationsbestemt kommunikation med kvalitet
  • Serviceorienteret og professionel adfærd, også når det er svært
  • Teknikker til konflikthåndtering

Modul 2: Få succes med salget (7 dage)

Dit salgstalent får et boost med fokus på praktiske redskaber til at arbejde struktureret og bevidst med det personlige salg. Du lærer at forstå dig selv, dine kunder, og hvordan salget fungerer. 

Du lærer:

  • at anvende forskellige salgsteknikker til at afdække kundens købsbehov og motiver
  • at præsentere kunden for en optimal løsning
  • at spotte forskellige kundetyper og tilpasse dialogen herefter
  • hvad der skal til, og hvornår det skal gøres for at få ordren i hus
  • at kende dine kunder og teknikker til mersalg
  • at forstå vigtigheden af den personlige relation og kan sælge dig selv ind til kunden.

Modul 3: Digital markedsføring (9 dage)

Vi sætter fokus på virksomhedens digitale profilering med henblik på øget salg. Du  kommer igennem emner som:

  • Vedligeholdelse og opdatering af virksomhedens digitale platforme
  • Kundeanalyse og målgruppedifferentiering
  • Målrettede markedsføringsaktiviteter eller -kampagner
  • Udvikling af e-koncepter, f.eks. storytelling og kundeloyalitetsprogrammer
  • Sociale medier til markedsføring og branding

Du kan tilmelde dig hele kurset eller sammensætte de moduler eller fag, der er relevante for netop dig. Kontakt os på telefon 9936 4740 for at høre mere om dine muligheder.

Forudsætninger

Ingen.

Antal kursusdage

24 dage

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der deltager i den administrative arbejdsproces i organisationens salgsopgaver.

Beskrivelse: Deltageren kan tilrettelægge og udføre administrative rutiner i salgsfunktionen, herunder udarbejde standardtilbud, håndtere ordremodtagelse, fakturere samt modtage og afhjælpe den videre administrative behandling af kundereklamationer.

Fagnummer: 47236 Administrative opgaver i salgsarbejdet Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 252,00 Uden for målgruppe: DKK 1.203,00

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med markedsføring, kommunikation og kunderådgivning via sociale medier i virksomheden.

Beskrivelse: Deltageren kan anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Deltageren kan formulere tekst, anvende billeder, konkurrencer, storytelling og andre midler på de sociale medier, til at kommunikere med virksomhedens kunder, leverandører og andre interessenter. Deltageren kan anvende sociale medier til målrettet at fastholde og tiltrække kunder, samt udbygge kundeloyalitet i virksomheden. Deltageren kan medvirke ved udvikling af virksomhedens e-koncept og kan anvende sociale medier, der understøtter virksomhedens e-strategi. Deltageren kender lovmæssige krav ved brug af sociale medier, herunder GDPR.

Fagnummer: 49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 378,00 Uden for målgruppe: DKK 1.689,50

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse: Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.
Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Fagnummer: 44853 Kommunikation og konflikthåndtering - service Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 378,00 Uden for målgruppe: DKK 1.974,20

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Beskrivelse: Salgsmedarbejderen kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.

Salgsmedarbejderen kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.

Salgsmedarbejderen kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.

Salgsmedarbejderen kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.

Salgsmedarbejderen kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.

Fagnummer: 45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 126,00 Uden for målgruppe: DKK 716,50

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med kommunikation, salg og service tværkulturelt nationalt og internationalt.

Beskrivelse: Deltageren kan kommunikere målrettet i en salgs- eller servicesituation, ved at anerkende kunders eller andre samarbejdspartneres kulturbaggrund og forventninger til kommunikationssituationen. Herunder kan deltageren anvende redskaber, fx fortolkningsmodeller, erfaringspositioner, kommunikationsmodeller til at afkode og analysere kulturmødet mellem kunder og sig selv. Endvidere kan deltageren vise respekt for kundens grænser samt vise indsigt i og forståelse for, hvad kulturforskelle indebærer i mødet med andre kulturer og således kommunikere målrettet og kulturafstemt med henblik på at imødekomme virksomhedens servicemål og høj grad af kvalitet i kommunikationen.

Fagnummer: 47295 Kulturafstemt kommunikation i salg og service Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 252,00 Uden for målgruppe: DKK 1.203,00

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.

Beskrivelse: Deltageren kan anvende situationstilpasset formulering i forbindelse med såvel telefonkontakt og øvrig kommunikation, herunder internetbaserede kommunikationsformer, med fokus på begreberne kvalitet og service i overensstemmelse med virksomhedens politikker og profilmål for kundekontaktfunktionen. Herunder forstår deltageren, hvad arbejdsfunktionen betyder for virksomheden som helhed og kan udføre den konkrete arbejdsfunktion i forhold til at skabe grundlag for større kundeloyalitet.

Fagnummer: 47247 Kvalitet og kundeservice i kundekontaktfunktioner Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 126,00 Uden for målgruppe: DKK 716,50

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefon.

Beskrivelse: Deltageren kan i en telefonisk salgssituation anvende salgsteknikker, der kan bidrage til mersalg og øget omsætning i kundekontaktfunktioner. Herunder kan deltageren ved at identificere kundens erkendte og uerkendte behov sikre afsætning af en ikke direkte efterspurgt vare eller service. Desuden kan deltageren gennem interesse for og engagement i kundens person og behov give kunden en god købsoplevelse i forbindelse med mersalget ligesom deltageren kender betydningen af god service for mersalget.

Fagnummer: 47253 Mersalg i kundekontaktfunktioner Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 126,00 Uden for målgruppe: DKK 716,50

Målgruppe: Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder.

Beskrivelse: Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats.

Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.
Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.

Fagnummer: 40995 Nye kunder via viral markedsføring Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 252,00 Uden for målgruppe: DKK 1.203,00

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejdere, der arbejder i detailvirksomheder. Deltageren har begrænset eller ingen erfaring inden for personligt salg.

Beskrivelse: Deltageren kan i sit daglige arbejde varetage kundekontakten i en salgssituation.

Deltageren kan anvende forskellige salgsteknikker, der benyttes i en struktureret personlig salgssamtale, eksempelvis spørgeteknik, behovsanalyse og argumentationsteknik.

Deltageren kan yde efterservice og behandle eventuelle klager i forhold til gældende lovgivning.

Fagnummer: 46472 Personligt salg - kundens behov og løsninger Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 378,00 Uden for målgruppe: DKK 1.689,50

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.

Beskrivelse: Deltageren kan anvende grundlæggende samtaleteknik ved indgående og udgående telefonsamtaler, herunder anvende korrekt stemmeføring, intonation samt lytte- og spørgeteknik i overensstemmelse med politikker og profilmål for kundekontaktfunktionen. Herunder kan deltageren identificere forskellige kundetyper og gennemføre forskellige typer telefonsamtaler med anvendelse af kundetilpasset samtaleteknik, herunder opnå forståelse for effekten ved at anvende forskellige samtaleteknikker til forskellige kunder.

Fagnummer: 47248 Samtaler og kundetyper i kundekontaktfunktioner Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 252,00 Uden for målgruppe: DKK 1.203,00

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene.

Beskrivelse: Deltageren er i stand til at udvælge en målgruppe på baggrund af en opdeling af markedet med henblik på at kunne deltage i arbejdet med at iværksætte en målrettet markedsføringsaktivitet eller -kampagne.

Deltageren kan, på basis af en udarbejdet markedsanalyse eller på baggrund af egne indsamlede data, definere og udvælge relevante kriterier, der kan opdele virksomhedens totale marked i homogene segmenter, for derefter at kunne gennemføre en analyse af segmenterne og på basis heraf udvælge en eller flere målgrupper.

Fagnummer: 47560 Segmentering og målgruppevalg i markedsføring Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 252,00 Uden for målgruppe: DKK 1.203,00

Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg og service, kommunikation og markedsføring.

Beskrivelse: Med udgangspunkt i firmaets kundeanalyse og e-strategi kan deltageren udvikle virksomhedens online koncept(er) og via web-profilering arbejde med produkt- og målgruppedifferentiering for at skabe salg.

Deltageren har kendskab til konceptudvikling i forhold til tema-websites og kan medvirke i udviklingen af firmaets e-koncept(er) ved at arbejde med storytelling og formulering og præsentation af budskaber, der underbygger produkternes egenskaber på Internettet.

Deltageren kender muligheder for at opnå en “word of mouth” marketing effekt via dialogintegration, og den effekt den har for virksomheden i forhold til de “features”, services og oplysninger som tilbydes online. Deltageren har desuden forståelse for kundeloyalitetsprogrammer, der kan tilbydes online og kan fremme salg.

Fagnummer: 45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 252,00 Uden for målgruppe: DKK 1.203,00
Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og betingelser.
Pris
AMU-pris:
DKK 3.024,00
Uden for AMU-målgruppe:
DKK 14.720,70
Fjernundervisning (uden for AMU-målgruppe):
DKK 13.742,25