Efter uddannelsen kan deltageren lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder borgere og kolleger. Herunder anvende relevante kommunikationsteknikker og give konstruktiv feedback.
Kommunikation og feedback i administrativt arbejde
Kursusinformation
Kommunikationsteknikker og konstruktiv feedback
Kurset sætter fokus på, hvordan kropssprog, aktiv lytning, feedback og spørgeteknik har stor indflydelse på, hvordan en kommunikation forløber mellem mennesker.
Du lærer
- At sætte rammer og lægge strategi for forskellige typer af samtaler
- At anvende et sprog, der er tilpasset samtalens formål
- Kommunikativt at bidrage til en effektiv opgave- og problemløsning
- At aflæse kropssprog
- Hvordan du anvender aktiv lytning
- Hvordan du giver konstruktiv feedback.
Målgruppe
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med borger- og kundekontakt knyttet til det administrative arbejde.
Beskrivelse: Deltageren kan sætte rammer og lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder, borgere og kolleger, fx vejlednings- og rådgivningssamtaler. Deltageren kan anvende et sprogbrug tilpasset samtalens formål og hermed bidrage til en effektiv opgave- og problemløsning. Herunder kan deltageren aflæse kropssprog, anvende aktiv lytning og relevante spørgeteknikker samt give konstruktiv feedback, sådan at de administrative kommunikative opgaver løses bedst muligt.