Der er kamp om talenterne i en tid med høj beskæftigelse. Er I klar med næste skridt, når ansættelseskontrakten er underskrevet? En god onboarding handler ikke kun om, at der er en buket blomster på bordet første dag, en computer, et sted at sidde, og at man har læst personalehåndbogen. En effektiv onboarding er langt mere.
På dette kursus bliver du klædt på til en effektiv onboarding proces med det ene formål at sikre fastholdelse, produktivitet, engagement og motivation af den nye medarbejder.
Du får viden om begrebet onboarding, der refererer til den mekanisme, hvorigennem nye medarbejdere tilegner sig den nødvendige viden, færdigheder og adfærd for at blive effektive organisatoriske medlemmer. Det er altså dermed de aktiviteter, der finder sted i en nyansat medarbejders første tid, der har til formål at give medarbejderen den viden og de redskaber, han eller hun har brug for at kunne udfylde sin rolle.
Kurset vil bestå af oplæg og teori sammenkoblet med diskussioner fra deltagernes egne oplevelser og udfordringer.
Kurset er udviklet til medarbejdere og ledere fra alle brancher, primært i mindre og mellemstore virksomheder, der på den ene eller anden måde i det daglige arbejder med rekruttering, introduktion og fastholdelses af nye medarbejdere.
3 dage.
Målgruppe: Administrative medarbejdere, der arbejder med HR-relaterede opgaver, herunder opgaveløsninger i funktionsområdet fra personaleadministrative opgaver til strategiske personaleudviklingsopgaver.Medarbejderne er beskæftiget med løn- og personaleadministration.
Beskrivelse: Deltageren kan varetage det administrative arbejde i forbindelse med gængse ansættelsesprocedurer, herunder udformning af ansættelseskontrakter, indberetning af stamdataoplysninger, samt bistå ved udformning af introduktionsprogrammer for nye medarbejdere mv. på baggrund af viden om gældende lovgivning, overenskomster, regler mv.
Målgruppe: Medarbejdere, der foretager sidemandsoplæring.
Beskrivelse: Deltageren kan efter gennemført uddannelse anvende oplæringsmetoder, oplæringsmaterialer og kommunikation, til at oplære andre. Deltageren forstår også betydningen af sin kollegas kompetencer og indlæringsstil i forbindelse med oplæringen og kan anvende denne viden i sin oplæring af den enkelte.