Efter uddannelsen kan deltageren gennemføre forhandlinger med kunder i salgssituationer, med leverandører i indkøbssituationer samt anvende forhandlingsteknikker til at skabe varige kunde- og leverandørforhold.
Anvendelse af forhandlingsteknik i detailhandlen
Kursusinformation
Forhandlingsteknik - succesfulde forhandlinger
På kurset i forhandlingsteknik får du de grundlæggende forhandlingsteknikker ind under huden. Du får kendskab til værktøjer og teknikker samt får viden om, hvilke forhandlingsstile og modeller, du med fordel kan bruge i forskellige handlingssituationer.
Indhold
- Forhandlerens forberedelse
- Valg af forhandlingsmetode og stil
- Forhandlingens faser og faldgruber
- Gennemslagskraft og spørgeteknikker
- Indvendinger og konflikthåndtering
- Tips og tricks i forhandlingen
Dit udbytte
Du får god viden om konflikthåndtering og kommunikation og lærer at gennemskue forhandlingssituationen, så du kan vælge den forhandlingsmodel, der giver dig det bedste resultat.
Du får mulighed for at afprøve teori og værktøjer, når relevante og interessante cases gennemgås og øves i praksis.
Målgruppe
Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til medarbejdere og iværksættere inden for detailhandlen.
Beskrivelse:
Deltageren kan gennemføre forhandlinger med kunder i salgssituationer eksempelvis med afsæt i virksomhedens idé og profil samt salgs- og servicepolitik med det formål at skabe langvarige kundeforhold og på sigt øget omsætning og indtjening.
Deltageren kan planlægge og gennemføre forhandlinger med leverandører i forbindelse med indkøbssituationen med det formål at skabe langvarige leverandørforhold og på sigt øget omsætning og konkurrencedygtige indkøbsbetingelser.
Deltageren kan identificere forhandlingssituationen dens faser og kan anvende forhandlingsteknikker i serviceprocesser.