Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte administrative medarbejdere, der skal i gang med eller arbejder med digitalisering og automatisering af administrative opgaver og processer ved hjælp af RPA/softwarerobotter.Det anbefales, at deltageren har gennemført kurset "Introduktion til RPA i administrative funktioner" eller har tilsvarende kvalifikationer.
Beskrivelse:
Deltageren kan kortlægge og visualisere administrative processer i virksomheden. Deltageren kan identificere de administrative processer, hvor det giver mening at etablere en RPA (Robotic Process Automation). Deltageren får kendskab til de strukturer der ligger i databaser, herunder begrebet nøgler. Deltageren kan anvende en værdistrømsanalyse, til at kortlægge de administrative processer eller dele af administrative processer, der giver mest værdi at automatisere via en RPA. Deltageren kan analysere og beregne hvornår indsatsen med at etablere en RPA, kan betale sig.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med eller søger job inden for det merkantile brancheområde med interesse/behov for at opnå grundlæggende viden og kompetencer til at arbejde med AI-baserede værktøjer (Artificial Intelligence "Kunstig intelligens").
Beskrivelse:
Deltageren kender til den relevante lovgivning, der berører generativ AI, og kan anvende AI under hen-syntagen til databeskyttelse og datahåndtering.
Deltageren kan forholde sig til de etiske problematikker omkring generative AI's datagrundlag, den indbyggede bias og potentialet for at skabe misvisende eller fejlagtige informationer, samt vurdere hvordan det kommer til udtryk i de materialer AI genererer, når arbejdsopgaven skal løses.
Deltageren kan kommunikere og anvende strategier i arbejdet med generativ AI (prompting) til at skabe tekstmaterialer, billeder, tal mm. til at løse brancherelevante arbejdsopgaver.
Deltageren kan ud fra viden om grundprincipperne i LLM (Large Language Model) forholde sig til styrker og svagheder i generative AI-systemer, samt udvælge de AI-systemer, hvis styrker bedst løser administrative opgaver som eks. kommunikationsopgaver, sagsbehandling, salg, logistik, spedition, markedsføring eller økonomi m.m.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der ønsker at anvende internettet og AI til at søge informationer.
Beskrivelse:
Deltageren kan til brug i sit job finde relevante hjemmesider med videoer, billeder og andre informationer via internettet ved at bruge passende søgekriterier og filtrering.
Deltageren kan gennem introduktion til AI søge efter oplysninger ved at bruge nogle få og gode prompting-teknikker. Deltageren har basal viden om etik og sikkerhed ved brug af AI og kan forholde sig kritisk til svar og resultater af søgninger, fx ved at tjekke andre kilder.
Deltageren har viden om ophavsret til informationer, herunder billeder, fundet på internettet og via AI.
Deltageren har viden om, hvordan man kan sikre sig mod svindel i forbindelse med handel og navigation på internettet.
Deltageren kan oprette stærke adgangskoder. Deltageren kan slette browserdata, herunder cookies og adgangskoder.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med simple opgaver indenfor billeddokumentation og som vil opnå den nødvendige viden til at kunne redigere og anvende digitale billeder på en ukompliceret måde. Ved hjælp af AI-værktøjer, relevante programmer eller online værktøjer kan deltageren nemt forbedre og optimere billedkvaliteten samt foretage kreativ manipulation af billeder.
Beskrivelse:
Deltageren kan på et grundlæggende niveau redigere digitale billeder ved udførelsen af arbejdsopgaver, hvor der benyttes digitale billeder som dokumentation og til visuel kommunikation.
Ved hjælp af AI-værktøjer, relevante programmer eller online værktøjer kan deltageren på en simpel måde foretage billedredigering for at forbedre og optimere billedkvalitet og/eller foretage kreativ manipulation af billeder - fx vha. farvekorrektion, beskæring, fjernelse af uønsket indhold og retouchering, arbejde med lag, tilføjelse af tekst eller andre visuelle effekter.
Ligeledes kan deltageren ved hjælp af AI skabe helt nye billeder ved at kombinere forskellige elementer, tilføje tekst eller anvende filtre og effekter. AI kan også assistere i at klargøre digitale billeder til udgivelse i forhold til anvendelsesmediet, hvilket sikrer en mere effektiv og præcis proces.
Deltageren har viden om ophavsret til informationer, herunder billeder, fundet på Internettet og via AI.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte administrative medarbejdere, der arbejder med indsamling og analyse af data.
Beskrivelse:
Deltageren kan identificere forskellige datatyper og datakilder og kan håndtere og bearbejde data hensigtsmæssigt.
Deltageren kan håndtere dataindsamling og databearbejdning i forhold til GDPR-regler, etiske overvejelser og sikkerhedsmæssige problemstillinger.
Deltageren kan kortlægge mønstre i store datamængder, herunder ved anvendelse af AI. Deltageren kan desuden understøtte virksomhedens beslutningstagning i forhold til eksempelvis forretningsudvikling eller optimering af arbejdsprocesser ved at genere AI baserede prognoser og rapporter.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med, eller ønsker at arbejde med innovation.
Beskrivelse: Deltageren kan, på baggrund af kendskab til relevante værktøjer og metoder, som indgår i innovationsprocesser, identificere hvilke områder i den administrative praksis, som er egnede til at indgå i et innovationsforløb. Herefter kan deltageren medvirke ved udarbejdelse af en handlingsplan for forløbet og på baggrund heraf deltage i gennemførelsen med henblik på at skabe forbedring inden for den administrative praksis inden for eget jobområde.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte administrative medarbejdere, der skal i gang med eller arbejder med digitalisering og automatisering af administrative opgaver og processer ved hjælp af RPA/softwarerobotter. Det anbefales, at deltageren har en grundlæggende forståelse for anvendelse af IT.
Beskrivelse:
Deltageren får kendskab til de muligheder og begrænsninger der ligger i RPA (Robotic Process Automation), Machine learning og AI i forhold til det administrative arbejde. Deltageren får kendskab til hvordan man kan arbejde ansvarligt og etisk korrekt med at automatisere administrative opgaver og processer med henblik på at vurdere konkrete anvendelsesmuligheder i virksomheden.
Målgruppe: Kurset er udviklet til faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder inden for digital markedsføring. Det er også relevant for marketingprofessionelle, der ønsker at opnå grundlæggende viden og kompetencer i brugen af AI-sprogmodeller til at optimere markedsføringsstrategier og -aktiviteter.
Beskrivelse:
Deltageren kender til relevant lovgivning om generativ AI og markedsføring, samt potentielle etiske problemer ved brugen af generativ AI.
Deltageren får gennem praktiske eksempler og opgaver kendskab til AI-sprogmodeller, der kan anvendes til digital markedsføring.
Deltageren får gennem praktiske øvelser grundlæggende kendskab til anvendelse af generativ AI til målrettelse af markedsføring, herunder eks. design af indhold til blogindlæg, sociale medier og e-mail nyhedsbreve med AI-sprogmodeller.
Deltageren kan på grundlæggende niveau anvende AI-systemer i digital markedsføring, herunder etablere personlige kundeinteraktioner baseret på kundens adfærd og præferencer, samt medvirke til at øge synligheden af digitalt indhold gennem anvendelse af AI-baserede systemer.
Målgruppe: Kurset retter sig mod ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med skriftlig kommunikation og som vil lære at bruge AI som et værktøj til brug i dette arbejde.
Beskrivelse:
Deltageren kan skrive og redigere tekster til hjemmesider, intranet, sociale medier og digitale platforme, så de udnytter mediets særlige præmisser og fremstår overskuelige og brugervenlige.
Endvidere kan deltageren anvende teknikker til at gøre teksterne søgemaskineoptimerede ved at anvende nøgleord, præcise sidetitler og links.
Deltageren kan benytte AI som værktøj til at understøtte arbejdet med at formulere tekster til hjemmesider, intranet og andre digitale kanaler.
Deltageren kan forholde sig kritisk til de forslag der fremkommer og anvende AI under overholdelse af GDPR-regler.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte administrative medarbejdere, der skal i gang med eller arbejder med digitalisering og automatisering af administrative opgaver og processer ved hjælp af RPA/softwarerobotter. Det anbefales, at deltageren har gennemført kurserne "Introduktion til RPA i administrative funktioner" samt "Afdækning af administrative processer til RPA" eller har tilsvarende kvalifikationer.
Beskrivelse:
Deltageren kan udvikle og vedligeholde en RPA (Robotic Process Automation), der løser en administrativ proces i en virksomhed. Deltageren opnår forståelse af logikken der ligger bag basal programmering, så deltageren efterfølgende kan analysere et rutediagram eller en værdistrømsanalyse, og skabe en velfungerende RPA i en virksomhed.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte administrative medarbejdere, der arbejder med optimering og automatisering.
Beskrivelse:
Deltageren kan udpege og prioritere, hvilke dele af en administrativ arbejdsproces, som egner sig til automatisering i forhold til at skabe værdi for virksomheden og kan endvidere vurdere automatiseringen i forhold til kvalitet og sikkerhed.
Deltageren kan udarbejde automatisering af en arbejdsproces i et relevant digitalt værktøj, samt arbejde med justeringer og løbende vedligeholdelse heraf.
Deltageren kan vurdere og justere automatiseringsprocessen i forholdet til kvalitet, datasikkerhed og lovgivning.