Tidligere elev fortalte om marketing i praksis

Den virkelige verden kom helt ind i klasserummet, da GoTutor’s CEO besøgte Handelsgymnasiet Aalborg i dag og holdt oplæg om markedsanalyse, marketing og mediestrategi.
”Der er ikke ret langt fra jeres bøger til praksis, og meget af det, I lærer nu, skal rent faktisk bruges. Fx segmentering ift. målgruppevalg og SWOT-analyse” fortalte Ruben Samuel Sørensen til de to HHX-klasser, 2.B og 2.H.
Fra 2004 til 2007 var han selv HHX-elev på Handelsgymnasiet, og i dag er han CEO ved GoTutor, en del af Egmont, og før det partner og analysedirektør ved Kunde & Co, der er ét af Danmarks største reklame- og brandbureauer.
Fra ord til handling
Oplægget gav indblik i, hvordan man i praksis arbejder med marketing og med begreber som medieplan, segmentering, målgrupper, positionering og branding. Men også om, hvordan man v.h.a. grundig analyse kan få indblik i kunders faktiske behov og købslyst.
”Når man sidder på skolebænken, kan den virkelige verden godt forekomme lidt fjern og uoverskuelig, men det er meget meningsgivende og sjovt at arbejde med flere af begreberne i praksis – og er man nysgerrig anlagt kan man finde ud af mange ting og bidrage til at gøre en kæmpe forskel” siger Ruben.
Selv har han fx været med til at identificere de vigtigste købsdrivere og kernemålgrupper for store globale virksomheder.
Undervejs i oplægget kom Ruben med en række konkrete punkter til diskussion.
GoTutor er en lektiehjælpsvirksomhed, der tilbyder skræddersyet lektiehjælp til elever på både grundskoler og gymnasier. Virksomheden er en del af mediekoncernen Egmont, og har i dag tilknyttet over 3.000 lektiehjælpere.