Optimering af digitale og inkluderende læringsmiljøer
Et projekt, der via specialindretning af klasselokaler, skal simulere virkelige arbejdsforhold, som indbyder til læring, fordybelse og gode sociale relationer.
Projektperiode
1. januar 2024 – 31. december 2025
Projektpartnere
Aalborg Handelsskole (projektholder) og Frederikshavn Handelsskole.
Projektbudget
1.920.000 kr.
Nordea Fonden 70%
Egenfinansiering 30%
Nordea Fonden 70%
Egenfinansiering 30%
Projektmål og målgruppe
Det er projektets formål at skabe optimal sammenhæng mellem udstyr og fysiske omgivelser for på den måde at styrke muligheden for dannelse af gode sociale fællesskaber samtidig med praktisk og teoretisk læring. I dag efterspørger mange elever et læringsmiljø med mulighed for fordybelse og reducering af sanseforstyrrelser, og som er fleksible i forhold til mange forskellige behov. Igennem hele projektet indtænkes bæredygtighed.
Projektets primære målgruppe er Aalborg Handelsskole og Frederikshavn Handelsskoles erhvervsskoleelever.
Projektets primære målgruppe er Aalborg Handelsskole og Frederikshavn Handelsskoles erhvervsskoleelever.
Projektaktiviteter
Værksted 1, Aalborg Handelsskole: Indretning af et moderne kontormiljø, hvor eleverne i skoleoplæringen kan udvikle deres faglighed i virkelighedsnære omgivelser.
Værksted 2, Frederikshavn Handelsskole: Indretning af et klasseværelse specifikt designet til inddragelse af digitale værktøjer som VR-teknologi, 3D-printer, plotter samt udstyr til optagelse og redigering video og podcast.
Værksted 3, Frederikshavn Handelsskole: Indretning af et detailværksted, hvor eleverne kan arbejde praktisk med butiksindretning, vareudstilling, salg og kundeoplevelser.
Værksted 4, Aalborg Handelsskole: Indretning af nye lokaler for mesterlære-elever, som ikke er en del af traditionel klasseundervisning. Elevernes nye omgivelser indbyder til gruppearbejde, videndeling og andre fælles aktiviteter i et ellers individuelt miljø og giver samtidig den nødvendige mulighed for ro og fordybelse.
Værksted 5, Aalborg Handelsskole: Installation af lysstærke, støjreducerede og energivenlige projektorer i klasselokalerne.
Værksted 2, Frederikshavn Handelsskole: Indretning af et klasseværelse specifikt designet til inddragelse af digitale værktøjer som VR-teknologi, 3D-printer, plotter samt udstyr til optagelse og redigering video og podcast.
Værksted 3, Frederikshavn Handelsskole: Indretning af et detailværksted, hvor eleverne kan arbejde praktisk med butiksindretning, vareudstilling, salg og kundeoplevelser.
Værksted 4, Aalborg Handelsskole: Indretning af nye lokaler for mesterlære-elever, som ikke er en del af traditionel klasseundervisning. Elevernes nye omgivelser indbyder til gruppearbejde, videndeling og andre fælles aktiviteter i et ellers individuelt miljø og giver samtidig den nødvendige mulighed for ro og fordybelse.
Værksted 5, Aalborg Handelsskole: Installation af lysstærke, støjreducerede og energivenlige projektorer i klasselokalerne.