Toggle navigation
Administration-1920x315

Service og international kulturforståelse - valgfag

Hold

Løbende optag
Service og international kulturforståelse
Fjernundervisning

Om forløbet

Faget er godt for dig, der arbejder med kulturforskelle i en professionel sammenhæng og ønsker at kunne yde en god differentieret service over for internationale kunder.

Dit udbytte

Med faget se vice og international kulturforståelse vil du:

  • Få kendskab til det geografiske og kulturelle verdensbillede for bedre at kunne forstå de kulturelt betingede normer, der påvirker menneskers holdninger og forventninger til at forbruge og yde service
  • Få en perspektiveret og anvendelig sammenligning af forskellige kulturkredse, med fokus på din virksomheds geografiske placering gennem brugen af Geert Hofstedes kulturparame­tre
  • Forstå kundernes kulturbestemte adfærd i en servicemæssig sammenhæng.

Formål

Med faget service og international kulturforståelse lærer du:

  • Om det geografiske og kulturelle verdensbillede for derigennem at kunne forstå de kulturelt betingede normer, der påvirker menneskers holdninger og forventninger til at forbruge og yde service.
  • At service og international kulturforståelse handler om den interaktive markedsføring af det danske turistprodukt, og dermed er et redskab for medarbejderen til at yde en god og differentieret service over for internationale kunder.
  • Om forskellige kulturkredse ud fra en perspektiveret og anvendelig sammenligning gennem brugen af Geert Hofstedes kulturparametre
  • At forstå kundernes kulturbestemte adfærd i en servicemæssig sammenhæng. 

Målgruppe

Elever i administrationsuddannelse på hovedforløbet fra skoler i hele landet. 

Arbejdsindsats

37 timer.

Eksamen

Ingen

Forudsætninger

Du skal min. have haft engelsk på C-niveau.