Toggle navigation
Administration-1920x315

SoMe salg og kundedialog

Hold

Løbende optag
Digital dialog med kunderne
Fjernundervisning

Om forløbet

På valgfaget ’Digital dialog med kunderne’ lærer du om digital markedsføring, og hvordan du kan bruge det i dit daglige arbejde til fx at oprette kampagner på sociale medier.

Dit udbytte

Du får kendskab til digital markedsføring og skal kunne relatere markedsføringen til dit daglige arbejde. Du skal kunne medvirke til at oprette kampagner på SoMe platforme og have kendskab til content marketing og i særlig grad produktionen af content, det vil sige, hvad er det, vi skal fortælle kunderne, som de synes er værdifuldt, så de bliver loyale over for virksomheden. Du skal også lære, at en vellykket SoMe strategi skal hænge sammen med butikkens koncept samt kende fordele og ulemper ved digital kommunikation med kunder.

Formål

  • Du får kendskab til forskellige sociale medier til salg og markedsføring af butikkens produkter, men du skal også kende lovgivningen i forbindelse med salg og markedsføring på de sociale medier, herunder rettigheder til brug af video- og billedmateriale.
  • I forbindelse med content og produktion af loyalitetstiltag skal du kende til konkurrence- og markedsføringsreglerne.
  • Du får kendskab til metoder og værktøjer til at planlægge digital markedsføring på forskellige sociale medier, men du skal også kunne anvende metoder til intern opfølgning på butikkens salgs- og markedsføringsaktiviteter.

Målgruppe

Elever i salgsassistent- eller handelsassistentuddannelsen.

Arbejdsindsats

37 timer

Eksamen

Ingen, men du får en karakter

Forudsætninger

Du skal have en uddannelsesaftale. Det er gratis, og arbejdsgiveren får lønrefusion.