Efter uddannelsen kan deltageren rådgive kunder, der har en holdning til interne forhold på destinationen. På uddannelsen arbejdes der med at finde oplysninger om specielle forhold, som har betydning for kundens valg af destination.
Lær at vejlede gæster med stærke værdisæt. Flere og flere gæster i turist- og oplevelseserhvervet har stærke holdninger til fx økologi eller klimaet.
Bæredygtighed i turismeerhverv har fået mere og mere opmærksomhed de seneste år, fordi forbrugerne og den generelle udvikling går i retning af en større bevidsthed og ansvarlighed med hensyn til forbrug, miljø, klima, og hensyn til etiske overvejelser om menneskerettigheder, osv. Derfor er det afgørende i fremtiden, at turistbranchen kan imødekomme denne efterspørgsel.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og frontpersonale, der informerer og rådgiver kunder om rejsemål på det globale marked.
Beskrivelse:
Deltageren kan rådgive og vejlede holdningsbestemte kunder i forbindelse med deres valg af rejseprodukter. Deltageren kan finde oplysninger som kan afdække særlige forhold, der har betydning for kundens valg af destination.
Deltageren kan vejlede kunder i forhold til destinationernes interne forhold fx politik, natur og miljø, forurening og børnearbejde.