Vi tager udgangspunkt i de vilkår, du arbejder under i turismebranchen, som leder. Der er specielle kendetegn ved at arbejde i turismebranchen: arbejdstider, sæsonbestemt arbejde, distanceledelse osv. Alle elementer som påvirker din ledelsesrolle og dine ledelsesmetoder. Vi sammenligner udfordringerne som lederne har i branchen og undersøger, hvilke krav det stiller til lederne. Derudover kigger vi på den traditionelle lederrolle, og hvordan man griber ledelse an i de fleste andre brancher. Vi fokuserer på, hvordan specifikke ledere håndterer ledelse i netop turismebranchen og søger inspiration hos ledere, som har haft succes med ledelse i turismebranchen.
Alt sammen med udgangspunkt i turismebranchen.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med borger- og kundekontakt knyttet til det administrative arbejde.
Beskrivelse: Deltageren kan sætte rammer og lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder, borgere og kolleger, fx vejlednings- og rådgivningssamtaler. Deltageren kan anvende et sprogbrug tilpasset samtalens formål og hermed bidrage til en effektiv opgave- og problemløsning. Herunder kan deltageren aflæse kropssprog, anvende aktiv lytning og relevante spørgeteknikker samt give konstruktiv feedback, sådan at de administrative kommunikative opgaver løses bedst muligt.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til faglærte og ufaglærte personer, der arbejder med eller ønsker at arbejde med ledelse.
Beskrivelse: Deltageren er bevidst om egen lederstil, adfærd og grundholdning og om faktorer, der påvirker samspillet mellem ledere og medarbejdere. Deltageren er bevidst om sin rolle i forhold til egne lederkolleger og virksomhedens øvrige ledelse. Deltageren kan løse ledelses- og samarbejdsproblemer på et grundlæggende niveau.