Reklamens magt
På dette forløb vil eleverne blive præsenteret for fagene afsætning og engelsk og kommer til at beskæftige sig med markedsføring på det amerikanske marked. Forløbet vil veksle mellem små oplæg, hvor teori fra hvert fag vil blive præsenteret, og elevaktiverende øvelser løbende gennem dagen.
Formålet med forløbet er:
Udover omsætning af teori til praksis, vil eleverne også gennem forløbet få afprøvet deres formidlingsevner og de vil få et indblik i, hvordan dagligdagen på Handelsgymnasiet i Aalborg byder på megen tværfaglighed og teamwork.
- At blive bekendt med markedsføringsteori og kultur.
- At være i stand til at forstå de præsenterede teorier.
- At bruge disse teorier i praksis og identificere sin egen målgruppe.
- Vælg et produkt/brand I vil sælge - Hvorfor netop dette produkt?
- Fastsæt og forklar, hvilke behov produktet dækker og hvilke købemotiver, der er i spil.
- Redegør for produktets målgruppe.
- Udarbejd en persona (en ”repræsentant” for den udvalgte målgruppe), som skal præsenteres for klassen sidst på dagen.
- Udarbejd dernæst et forslag til det marketingmix virksomheden skal rette mod målgruppen.
Udover omsætning af teori til praksis, vil eleverne også gennem forløbet få afprøvet deres formidlingsevner og de vil få et indblik i, hvordan dagligdagen på Handelsgymnasiet i Aalborg byder på megen tværfaglighed og teamwork.
Pædagogiske overvejelser
Formålet er at give eleverne indblik i, hvordan sprog kan bruges tværfagligt i forbindelse med markedsføring af udvalgte produkter. Desuden vil der være en klar vinkling af en handelsorienteret tilgang til sprogundervisningen i dette forløb.
MålgruppeFor 9. og 10. klasse
|
Forløbets varighed
Fra 1-2 dage afhængig af forløbets indhold.
Sted
Forløbet kan foregå på egen skole eller hos Handelsgymnasiet i Turøgade.